ליאת רוטנר וספרה "עד האופק"

מסע מרתק שיגלה את כוחה של כתיבת ספרים בגיל צעיר, המשמשת לביטוי הקול החזק ביותר של גיל ההתבגרות, ואת כוחו של הדימיון אל מול השקיעה בעולם הסלולרי והאינטרנטי.

נתחיל בסיפורה האישי של הסופרת ליאת רוטנר, שהחלה כילדה חולמנית לכתוב ספרים עבים בכיתה ג', ודרכם למדה להבין את העולם ולדמיין אותו מנקודות מבטן של דמויות נוספות. בגיל 16, ללא ידיעת ועזרתם הוריה, ספריה יצאו לאור בהוצאת 'ידיעות' , והיא הפכה לסופרת כבר בגילה הצעיר. איך זה שהספרים עבי כרס ועדיין בעלי הפרעות קשב קוראים אותם? הכל שאלה של איך סיפור מועבר: מנקודת מבט שהקורא מזדהה איתה, בהבעת רגשות, בכניסה לראשן של דמויות שונות.

המפגש יכלול הקראה מתוך הספר "עד האופק" ודיון עם הילדים. הספר מספר את סיפורם של חבורת בני נוער מרקעים בעייתיים וקשיים חברתיים ומשפחתיים, שנשלחים לפנימייה מרוחקת בלב היער, נלקחים מהם כל הטלפונים הסלולריים והמחשבים והם צריכים ללמוד בחיק הטבע ולשתף פעולה. איך הניתוק מהמדיה הסלולרית והרשת, גרם לבני הנוער להיפתח, להרגיש, להתחבר, לשתף פעולה וללמוד להכיר את עצמם מחדש?

בחלקו האחרון של המפגש ינתנו תשובות לשאלות התלמידים לגבי אופן הכתיבה, העבודה על הספר, איך זה להיות סופר-ילד, ועוד.

מומלץ לקרוא את הספר 'עד האופק' או אחד הספרים של ליאת רוטנר, ולחשוב עם עצמנו:

לאיזו דמות מכל הדמויות שמתוארות אנו הכי מתחברים?

איך הסיפור משתנה כשהוא מסופר בכל פעם מפי דמות אחרת?

האם אפשר להחליט "מי הדמות הרעה"?

איתור חוגים ופעילויות
דלג על איתור חוגים ופעילויות

חיפוש חוגים ופעילויות


עבור לתוכן העמוד